Viime viikkoina olen oikein urakalla huollattanut itseäni.

Kävin osteopaatilla niksauteltavana ja akupunktiossa alaselkäkipujen vuoksi. Diagnoosi oli että ajan satasta kuudenkympin alueella, en suojaa tarpeeksi munuaisia ja stressaan liikaa. Tämä sitten heijastelee selkään ja aiheuttaa iskiastyyppistä särkyä.

1468006.jpg

Sitten menin hammaslääkäriin. Kaikki muuten hyvin, mutta pieniä yönarskuttelun jälkiä näkyvissä. Ohimot myös aika kireällä, mikä kielii ajoittaisesta hampaiden tiukasta yhteenpuremisesta (huomaan tätä tekevänikin yleensä illalla kun hermot ovat jo kireällä lasten kiukuttelusta).

Mammografiassakin piipahdin. Säännöllisestä lääkityksestä johtuen rintasyövän riskiä on erityisen tarkkaan seurattava. Ei mitään huolta tällä kertaa, uusintakutsu tuli parin vuoden päähän.

1468047.jpg

Taisinpa käydä kampaajallakin, ottamassa kevätväriä hiuksiin. Vähän heleämpää piristämään oloa ja ulkonäköä.

Mutta on muuten olemassa hoitoja ja toimenpiteitä mihin minua ei ikinä saisi. Nimittäin kauneusleikkauksiin. Juonteiden ja ryppyjen poistaminen, silmäluomien kohottaminen ja muut sellaiset jutut joita tehdään pelkästään esteettisistä syistä lähinnä puistattavat minua. Puhumattakaan nyt mistään silikoni-implanteista.

En myöskään koskaan ottaisi tatuointeja. Minun ihooni ei kukaan tee mitään piirtoja tai viiltoja, kiitos vaan. Käsissäni mieluiten katselen ihan omia kynsiäni, en mitään luonnottomia rakennelmia.

Miehen kanssa juttelimme illallisen ääressä kauneuskirurgiasta. Kun sanoin että minulla on itselläni siihen selkeä kanta, hän vastasi ettei ole varma siitä kuinka itse rajan vetää. Mitkä toimenpiteet olisivat hänen mielestään hyväksyttäviä. Mietti olisiko siitä kenellekään haittaa, jos jotain kaunistellaankin, kunhan sitä ei oikeastaan huomaisi.

Minua nauratti. Ihmettelin ääneen miksi sellaista toimenpidettä sitten kukaan tekisi, jos sitä ei edes huomattaisi?

No tässä minä vaan. 42 v ja ihan naturel (lukuunottamatta sitä hiusväriä), ja sellaisena ajattelin pysyä. Muutamia viiltoja tuolla alavatsalla, kahdesta keisarinleikkauksesta nääs.

1468119.jpg